tirsdag 23. oktober 2012

Dette er visst meg.





Heisann hoppsann!

Da skriver man altså sitt første blogginnlegg i min egen blogg. Da er det vel kanskje på sin plass å skrive noen linjer om hvem man er og hva som er målet med det som etter hvert og forhåpentlig blir en velfylt blogg.


Noen ord om meg selv er vel også lurt å skrive. Mitt navn er Ivar Hjelvik, og jeg har rukket å bli 33 år. Mitt bosted er i Harstad - eller Vågsfjordens Perle for de som liker det svulvstig. Jeg er så heldig å være gift og har to barn på henholdsvis fire år og seks måneder. Lønna mi utbetales fra Harstad Tidende. Det gjør avisen månedlig fordi jeg jobber her som sportsjournalist. Det har jeg gjort de siste fem årene.


Grunnen til at jeg nå står på brisken til å innlemme meg selv i som blogger er at jeg er svært interessert i det aller meste som har med hage å gjøre. Jeg bruker mye tid på hagesenterne, mye tid på å surfe rundt på verdensveven siklende etter planter fra alle hjørner av kloden, og mye tid på å grave bort torv, geitrams og villniss av rosebusker til fordel for mindre villige, men desto penere saker.


Målet mitt er på langt nær at jeg skal fortelle om at jeg har nappet fem ugress og blitt brun og fin i trynet. Jeg er ikke fan av blogger som forfattes av mennesker som har et konstant behov for å utlevere seg selv for at de skal bli sett og satt pris på av verden. Denne bloggen er med andre ord ikke noe personlig symøte i egen hage.


Det jeg håper at denne bloggen skal inneholde er en passelig porsjon faktarelaterte artikler krydret med gode bilder, nyheter og anekdoter. Mange plantegale i verden har mye å bidra med i denne sammenhengen. Selv om det kanskje kommer en del innsmett fra egen hage, skal det fungere som et krydder. I tillegg vil jeg forsøke å dra fram ulike planter og se på hva som skal til av forutsetninger for å lykkes med plantene. Denne hagegalskapen min favner et utrolig bredt spekter som jeg gleder meg til å se nærmere på framover.


Ivar

1 kommentar:

  1. Gratulerer med bloggen! Skal bli spennende å følge.Selv blogger jeg istf å skrive hagedagbok slik jeg gjorde før. Det er jo så lett å finne tilbake til noe man tidligere har skrevet i en blogg når man setter etiketter på innleggene.

    Hilsen
    Gullbrit

    SvarSlett